VTEM skitter

Porada na wyciągnięcie ręki
zadbaj o siebie już dziś

VTEM skitter

poznaj zasady
zdrowego żywienia

VTEM skitter

Poradź się eksperta
i zainwestuj w zdrowie

 

Zakwas buraczany

niezbędny aby nasz organizm dobrze funkcjonował, idealny w porze jesienno-zimowej.Ten zrobiony z buraków, marchewki, pietruszki , selera , doprawiony czosnkiem, liściem laurowym, zielem angielskim, kardamonem. Ale mozna zrobić tradycyjny wyłącznie z buraków z czosnkiem, liściem laurowy i zielem. Zalewamy przegotowaną wodą, przykrywamy ale nie szczelnie zakrętką. Odstawiamy i czekamy 4-5 dni w zależności jak ciepło mamy w domu. Przecedzamy do butelek i do lodówki, gdzie może stac do tygodnia. Jeśli dodajemy do barszczu pamiętajmy, zeby nie zagotowywać po dodaniu zakwasu. Zniszczymy w taki sposób całe dobro fermentacji :).

Wypijamy  na zdrowie szklankę zakwasu, najlepiej na czczo. Szczególnie polecam osobom z niedoborami żelaza.

 

To prosty posiłek - wystarczy upiec buraki  ( najlepiej zawinąć w folię aluminiowa i piec ok. 60 minut), wystudzić, pokroić w kostkę. Dodać ser kozi, rukolę lub inna sałate jaka mamy ( rukola ma intensywny  orzechowy smak), pestki dyni, orzechy włoskie. Polewamy sosem zmieszanym z dobrej oliwy extra virgin, octem balsamicznym, sola , pieprzem. 

 

 

Umów wizytę korzytając z formularza kontaktowego

Dbajmy o swoje zdrowie, wizyta u dietetyka to zmiana na lepsze